Kunder

Vore digitale medarbejdere accelererer allerede nu de digitale service processer i adskillige videns tunge organisationer i norden. De første til at tage teknologien i brug er allerede gået fra pilot til fuld produktions skala. Digitale medarbejdere indgår allerede nu i mange teams spredt over IT, HR, kundeservice og i flere back-Office funktioner. I funktioner hvor det er ønskværdigt at øge produktiviteten inden for videns tunge funktioner og skabe konkurrencemæssige fordele ved hjælp af intelligent automatisering.

Industri

  • Sundhedssektoren

  • Public sector

  • Bank og Forsikring

  • BPO (business process outsourcing)

Eksempler på automatiserede processer

  • Bestilling og levering af kontoudtog og renteopgørelser

    Bank kunder behøver fra tid til anden opgørelser vedrørende konti, lån og sikkerhedsstillelse. Disse opgørelser er ofte nødvendige i forbindelse kundernes og virksomhedernes årsregnskaber. En stor del af disse opgørelser forekommer når der er allermest travlt i forbindelse med årsskift, og bankernes ansatte har derfor ofte udfordringer med at leve op til de lovede leveringstider. Før automatisering bruger den typiske bankansatte op til så meget som tyve minutter på, manuelt at trække data ud fra forskellige systemer.

    Fordele

    Den digitale medarbejder udtrækker data og forbereder opgørelserne på den halve tid, og fremsender automatisk materialet til kunden.

    Industri

    Bank og Forsikring

  • Repræsentation af mindreårige på sundhedssystemernes e-platform

    I de tilfælde hvor forældre agerer på vegne af mindreårige børn, og eksempelvis ønsker at lave aftale med lægekonsultationer eller skoleklinikker, skal der ansøges herom online. Ansøgningen behandles herefter manuelt og holdes op mod data i det centrale cpr register for verifikation af forældremyndigheden. Efter verifikation af forældremyndigheden indtaster personalet de registrerede data ind i de lokale sundhedssystemer. Check og overførsel af information fra de udfyldte ansøgninger, tager i gennemsnit to timer af en sekretærs tid hver eneste arbejdsdag.

    Fordele

    Mens sekretærene fortsat undersøger legitimiteten af forældremyndigheden, har den digitale medarbejder automatiseret processen med at overføre informationen fra ansøgningen til de primære sundhedssystemer. Tidligere kunne den samlede proces tage flere dage, men med automation har gennemføres servicen nu på under 24 timer.

    Industri

    Public sector

  • Booking af aftaler for patienter til stråleterapi

    Aftalebooking for patienter til stråleterapi er en manuel proces der ofte medfører fejl, og kan være en byrde for personalet og til irritation for patienten. Alle førstegangs patienter oprettes vi en henvisning, hvorefter en serie behandlingstider oprettes i reservationssystemet i forlængelse af den første behandling. For at kunne oprette disse aftaler skal personalet som oftest manuelt afsøge reservationssystemet for ledige tider via en kalenderoversigt.

    Fordele

    Den digitale medarbejder overfører patientinformationen direkte fra henvisningen, afsøger reservationssystemerne for ledige tider og registrerer nye aftaler direkte i systemet. Fejl forekommer nu yderst sjældent og processen er meget hurtigere.

    Industri

    Sundhedssektoren

  • Automatisering af ændringer i lønsystemer

    Virksomheder med speciale i administration af lønsystemer, modtager ofte filer fra deres kunder indeholdende information til brug for lønkørsler og ændringer i stamdata på medarbejdere. De modtagne data overføres til separate afstemningslister, i overensstemmelse med gældende krav, før den revisionsansvarlige kan underskrive og arkivere blanketten.

    Fordele

    Tidligere blev validering af data og filer samt indtastning af data udført manuelt. Nu validerer digitale medarbejdere kundefiler og datasæt for den nødvendige information, udarbejder de nødvendige formularer samt sørger for effektiv og korrekt arkivering.

    Industri

    BPO